Åpen dag Florø Seilforening

Florø Seilforening har gleden av å ønske velkommen til åpen dag på området sitt på Furuholmen onsdag 22. mai kl. 18.

Ta på klær som passer været. Når man seiler får man fartsvinden på seg, og denne vinden oppleves nesten dobbel så sterk som landvinden. Flytevester lånes ut til alle størrelser.

Her vil det bli mulighet å prøve forskjellige typer seiling:

STORBÅTSEILING

Her får man være med på en tur på fjorden i en stor seilbåt. Passer for alle. Ingen forkunnskap er nødvendig. Dette er store solide båter med jernkjøl. For de som er interessert kan det avtales mannskapsplasser på båter i Florø Seilforening. Det kan og settes i gang kurs hvis det er ønske om det.

JOLLESEILING

I lag med en erfaren seiler får man prøve jolleseiling i ei lita lett jolle. Passer kanskje best for de unge. En følgebåt holder oppsikt hele tiden.

MODELLBÅTSEILING

Små radiostyrte seilbåter kan prøves fra brygga. Akkurat som vanlig seiling, bare i liten skala. Dette er en aktivitet som Florø Seilforening vil satse på fremover. Foreningen har båter til utlåns og flere er alt i privat eie.

SUP

Dette er brett uten rigg. Med ei lang padleåre står man på brettet og padler avgårde. Florø Seilforening stiller med instruktør denne dagen. Vi har planer om kurs i SUP padling seinere.

KLUBBHUSET

Florø Seilforening sitt klubbhus er åpent. Her vil det bli mulighet å kjøpe en matbit og drikke.

På utkikk etter et lokale for arrangement? Kom innom for info.